این مقاله در مورد نکات مربوط به خرید خودرو دست دوم می باشد.

شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله در مورد روشهای خرید خودرو دست دوم اطلاعات کامل و مفید بدست آورید.

نحوه خرید خودرو دست دوم

خرید خودرو دست دوم همواره همراه با شک و تردید است و خریداران به طور کامل نسبت به خرید این خودروها مطمئن نیستند. در بازار خرید و فروش خودرو در ایران شیوه و سنت هایی برای تعیین قیمت خودرو وجود دارد که در سایر کشورها به این صورت وجود ندارد. افت قیمت رنگ و بتونه شدگی یا تعویض قطعات بدنه خودرو فقط در ایران رایج است. تشخیص رنگ داشتن بدنه خودرو و قطعه تعویض شده کار دشواری است. ترس خرید خودرو رنگ دار یکی از مهمترین نگرانی های خریداران است. خرید خودرو دست دوم در صورت رنگ داشتن افت قیمت دارد و فرد خریدار ریسک از دست دادن سرمایه خود را با خرید این خودرو به جان می خرد.

بدتر از این مورد خودروهای اتاق دو تکه یا اتاق تعویض غیرقانونی است که برای مالک خودرو مشکلات حقوقی نیز به جز ضرر مالی بوجود می آورد. همچنین خودرویی که تصادفات شدید داشته و ترمیم شده برای افرادی که تجربه زیادی ندارند قابل تشخیص نیست. خودروهای چپی و شاسی خوردگی نیز جزو خودروهای با ایمنی پایین و دارای افت قیمت بالا هستند. به جز موارد بالا ایرادات فنی و موتوری نیز اهمیت بالایی دارند. خرید ماشین دست دوم که دارای مشکلات فنی و ایرادات موتور است در کنار هزینه های تعمیر زیاد ، زمانبر بودن تعمیرات نیز برای مالکین خودرو دردسر ساز است. در بیشتر موارد فروشنده از اعلام تصادفات قبلی یا ایرادات فعلی خودرو خودداری می کنند در این مقاله روشهایی پیشنهاد شده تا به بررسی خودرو دست دوم قبل از خرید بپردازید.

چه نکاتی باید در زمان خرید خودرو دست دوم رعایت شود

1_ خودرو دارای مشکل قانونی نباشد

در زمان خرید خودرو دست دوم قبل از بررسی آسیب و مشکلات فنی باید به مسائل حقوقی دقت کنید. قبل از نوشتن قرارداد ماشین و خرید خودرو دست دوم کارت و برگ سبز ماشین را بررسی کنید. ممکن از خودرو سرقتی باشد و خرید آن باعث بروز مشکلات حقوقی برای شما شود که باعث هدر رفتن زمان و سرمایه شما می شود. گاهی خودرو دست دوم به روش غیرقانونی تعویض اتاق شده است و شما بدون اطلاع اقدام به خرید می نمایید. زمانی که برای تعویض پلاک به مرکر تعویض پلاک مراجعه کنید در صورت تشخیص امکان تعویض پلاک وجود نخواهد داشت. همچنین در این مورد پیگرد قضایی نیز در انتظار شما خواهد بود. بنابراین حتما پیش از خرید خودرو دست دوم مدارک خودرو و مالک را با فرد فروشنده متطابقت دهید.

2_ خودرو دارای تصادفات شدید نباشد

همانطور که گفتیم تصادفات شدید که باعث ورود خسارت به قطعات مهم خودرو مانند ستون ، سقف و شاسی می شود باعث افت کیفیت و ایمنی خودرو می شود. چنین تصادفاتی همچنین می تواند باعث برش خوردن و دوتکه شدن ماشین شود که جزو بدترین اتفاقات برای هر خودرویی است. به همین دلیل تمامی این موارد باعث افت قیمت خودرو می شود. تشخیص چنین ایراداتی برای افرادی که اطلاعات زیادی ندارند بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. پیشنهاد ما این است که در زمان خرید خودرو به ویژه خودرو دست دوم از خدمات کارشناسی خودرو استفاده کنید.

3_ خودرو دارای معایب فنی نباشد

در بسیاری موارد پیش می آید خودرو از لحاظ بدنه مشکلی ندارد اما به دلیل طول عمر زیاد قطعات فنی آن دچار فرسودگی شده است. برخی از این قطعات قیمت زیادی ندارند و به راحتی تعویض می شوند اما اگر در زمان خرید متوجه آن شوید می توانید قیمت این قطعات را از قیمت خودرو کم کنید. در بدترین حالت می تواند خرابی قطعات اصلی ، ایرادات فنی مانند لاستیک سایی ، روغن سوزی و خرابی کاتالیزور باشد که هزینه بسیار سنگین و زمان زیادی بابد بابت تعمیر صرف شود. همچنین دقت کنید خودرویی که می خرید دارای معاینه فنی باشد. اکثر افراد پیش از خرید خودرو به مکانیک ها برای بررسی فنی خودرو مراجعه می کنند. پیشنهاد ما این است در این موارد نیز به کارشناس بدنه و فنی خودرو مراجعه کنید تا ضمن کارشناسی آسیب های بدنه ، کارشناسی فنی خودرو را نیز انجام دهند.

خرید ماشین دست دوم آری یا نه

خرید خودرو کارکرده می تواند هم خوب باشد هم بد. مزیت آن قیمت کمتر نسبت به خودرو نو است. با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت خودروهای تولیدی و وارداتی بسیاری از افراد علاقه مند به خرید خودرو کارکرده و حتی تصادفی هستند. بله خرید خودرو تصادفی به این دلیل که خودرو افت قیمت خود را داشته و بر اثر تصادفات بعدی افت خیلی کمتری خواهد داشت. خودروهای تصادفی بازار خیلی خوبی دارند و به دلایلی که گفته شد خرید آنها می تواند بصرفه باشد. بنابراین اگر می خواهید خودرو دست دوم بخرید درحال حاضر نگران فروش آن نباشید.

البته باید توجه کنید خرید ماشین کارکرده اشتباه نیز شما را زمان فروش به دردسر می اندازد. اگر آسیب دیدگی خودرو زیاد باشد امکان تعمیر آن وجود ندارد. رانندگی با چنین ماشینی ایمنی پایینی دارد وهزینه های نگهداری آن نیز زیاد خواهد بود. سرقتی‌ و اوراق بودن خودروهای تصادفی هم امکان پذیر است. عدم تشخیص این مشکلات می تواند شما را به دردسر بزرگی بیاندازد.

افت قیمت خودرو چیست؟

هر آسیب و مشکلی در خودرو باعث افت قیمت آن می شود. افت قیمت ماشین بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که می تواند بسیار زیاد باشد مانند ماشینی که اتاق آن تعویض شده. افت قیمت خودرو می تواند کم باشد مانند رنگ شدن قطعات کوچک بدنه خودرو. عواملی که بر افت قیمت ماشین تاثیر گذارند شامل موارد زیر است:

  • سال ساخت خودرو
  • مدل خودرو
  • کارکرد خودرو
  • سلامت شاسی و بدنه خودرو
  • سلامت فنی خودرو
  • وضعیت لاستیک‌ها

پیشنهاد ویژه

حتما در زمان خرید خودرو دست دوم به شرایطی مانند چپی بودن ، اتاق تعویض و شاسی خوردگی بیشتر دقت کنید. حتما پیش از اقدام به خرید ، مدارک خودرو شامل کارت و برگ سبز خودرو را بررسی کنید. شماره موتور و شماره بدنه حک شده بر روی ماشین را با شماره ثبت شده در کارت و برگ سبز ماشین مقایسه کنید. خرید خودرو کارکرده یا تصادفی می تواند به صرفه باشد در صورتی که در زمان خرید خودرو از لحاظ سلامت بدنه و فنی کارشناسی شود.

افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معاملات خودرو و کارشناسی خودرو علاقه مند هستند پیشنهاد ما شرکت در کلاسهای آموزشی کارشناسی اتومبیل است. شما عزیزان می تواند با شرکت در فقط یک دوره کارشناسی تشخیص رنگ خودرو در زمینه کارشناسی رنگ ، بدنه ، فنی و موتور خودرو اطلاعات کاملی دریافت نمایید. آموزش کارشناسی اصولی بدون دستگاه و همچنین آموزش کارشناسی عملی با دستگاه ضخامت سنج و تستر آهنربایی در طول دوره آموزشی کارشناسی اتومبیل به شما امکان ورود به بازار کار را خواهد داد. در کلاس کارشناسی تشخیص رنگ همچنین تشخیص اصالت اتاق خودرو ، شاسی خوردگی ، قطعات تعویضی و استوک ، رنگ ، آبرنگ و بتونه شدگی بدنه خودرو آموزش داده می شود. همچنین آموزش تخصصی دستگاه دیاگ ، تشخیص کیلومتر واقعی خودرو و تست های فنی نیز در طول کلاس آموزش داده خواهد شد. به منظور اطلاع از زمان برگزاری کلاس و سایر مزایای کلاسهای آموزشگاه حرفه آموزان می توانید کلمه تماس با آموزشگاه را کلیک نمایید.

آخرین دیدگاه نیاز به تایید دارد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.