در این صفحه توضیحات خمیر کلی خودرو که یکی از لوازم دیتیلینگ خودرو است وجود دارد.

با مطالعه این صفحه در مورد نحوه استفاده از خمیر کلی خودرو آشنا می شوید.

خمیر کلی خودرو

صنعت دیتیلینگ خودرو هر روز درحال پیشرفت است و کالاهای متفاوتی با کارایی‌ زیاد به بازار عرضه می‌شود. یکی از این کالاها خمیر کلی است. اما خمیر کلی خودرو چیست؟ خمیر کلی خودرو برای پاک کردن جرم ، آلودگی و چربی از سطح بدنه خودرو استفاده می شود. از جمله مشکلاتی که کاربران خودرو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، آلودگی‌های ماندگار بر روی ماشین است و همواره به دنبال راهکاری برای حل این می‌باشند. یکی از این محصولاتی که توانسته توجه بسیاری از افراد را در این زمینه به خود جلب کند خمیر کلی است.

خمیر کلی خودرو چیست؟

خمیر کلی خودرو یک ترکیب از رزین است که دیتیلینگ کاران از آن برای پاک کردن سطوح مختلف خودرو ( رنگ ، بدنه ، شیشه ، فایبرگلاس ، فلزات و… ) از انواع جرم‌ها و آلودگی‌ها استفاده می کنند. خمیر کلی در اصل جایگزین سمباده می شود با این تفاوت که امکان آسیب زدن به رنگ خودرو وجود ندارد. مواد تشکیل دهنده خمیر کلی به دو صورت مصنوعی و طبیعی است. البته این روزها بیشتر از نوع مصنوعی آن استفاده می‌شود. از آن جایی که خمیر کلی انعطاف‌پذیر می‌باشد می‌توان آن را به راحتی به شکل‌های متفاوت تغییر داد و آن را بر روی قسمت های مختلف خودرو استفاده کرد.
خمیر کلی ماشین برای از بین بردن گرد و غبار ، لکه ها و همچنین آلاینده های گوناگون از روی بدنه خودرو طراحی شده است. یکی از معمول ترین گرد و غبارهایی که به آرامی رنگ خودروی شما را از بین می‌برد گرده رینگ ، ترمز و آلاینده‌های صنعتی و شیمیایی می‌باشد. این نوع آلاینده‌ها می‌توانند به رنگ ، شیشه و همچنین فلز نفوذ کرده و حتی پس از چندین بار شست‌شوی ماشین نیز باعث خراب شدن رنگ آن گردد.

همان طور که گفتیم در مراکز دیتیلینگ از خمیر کلی برای از بین بردن لکه های سر سخت و آماده سازی رنگ خودرو برای اعمال پولیش و سرامیک استفاده می‌کنند. وقتی که خمیر کلی را بر سطح ماشین خود قرار می کشید این خمیر تمام ذرات خارجی که بر روی سطوح قرار دارد را به خود گرفته و بدنه ماشین را از هرگونه لک و گرد و غبار تمیز می نماید.
در صورتی که باران اسیدی ، فضولات پرندگان ، صمغ درختان ، رنگ و سیمان یا هر نوع آلودگی دیگری بر روی بدنه خودرو باقی بماند نه تنها پس از مدتی به سختی از روی بدنه و یا شیشه‌ها پاک می‌شود. بلکه پس از پاک کردن آن خواهید دید که به سطوح آسیب وارد کرده است. چرا که این نوع آلودگی‌ها می‌توانند به عمق سطوح نفوذ کنند. پس حتما اگر با این موارد مواجه شدید سریع نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدام فرمایید. جهت شست‌وشوی خودرو تنها آب و یا حتی مواد شوینده امکان پاک کردن فضولات و یا قطره‌های آب را به راحتی از روی سطوح به ما نمی‌دهند. در این موارد استفاده از خمیر کلی خودرو بهترین و امن‌ترین راه برای حل شدن این مشکل است.

خمیر کلی روی رنگ بدنه سر می‌خورد و تمامی قسمت‌هایی که با سطح رنگ در یک سطح قرار ندارند به خمیر می‌چسبند. قبل از استفاده از خمیر کلی خودرو حتما خودروی خود را کامل بشویید و سپس از آن استفاده کنید. در حین کار باید از آب استفاده شود و سطح بدنه خودرو همیشه باید مرطوب نگهداشته شود. استفاده از خمیر کلی انتخاب بهتری نسبت به سنماده و پولیش برای از بین بردن ناخالصی‌های روی سطح است.

انواع خمیر کلی

انواع خمیر کلی را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد :
خمیر کلی نرم : این نوع برای از بین بردن و برداشتن ناخالصی‌هایی است که بسیار سطحی بوده و معمولا برای خودروهایی استفاده می‌شوند که در وضعیت خوبی از آن‌ها نگهداری شده است.
خمیر کلی متوسط : این نوع از خمیر کلی برای استفاده یک یا دو بار در سال مناسب می‌باشد و برای از بین بردن آلودگی بر روی بدنه خودرو کاربرد دارد.
خمیر کلی زبر : برای از بین بردن ناخالصی‌های زیاد به کار می‌رود. اما باید در هنگام استفاده نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید. به طور معمول از این نوع برای از بین بردن فضولات پرندگان ، ذرات پاشیده شده رنگ ، سیمان ، قیر و صمغ درختان استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از خمیر کلی ماشین

  1.  ابتدا ماشین خود را کامل بشویید.
  2.  قسمت کوچکی از ماشین را با استفاده از آب و کف مرطوب کنید.
  3.  خمیر را به آرامی بر روی سطح خودرو بکشید. در ابتدا ممکن است اصطکاکی بین سطح و خمیر به وجود آید. این بدان معنی است که ناخالصی بر روی سطح قرار داشته است. اگر خمیر بر روی سطح سر بخورد یعنی هیچ گونه الودگی بر روی بدنه وجود نداشته است.
  4.  سطح را با استفاده از یک دستمال مایکروفایبر تمیز و پاک نمایید.
  5.  این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام خودرو را با خمیر کلی تمیز کنید.
  6.  خمیر کلی خودرو را در اب و در جای در بسته قرار دهید تا قابل استفاده چند باره نیز باشد.

نکات مهم در زمان استفاده از خمیر کلی ماشین

– حتما باید خمیر کلی در آب نگهداری کنید.
– خمیر کلی را بر روی سطح خشک نکشید.
– خمیر کلی خودرو را در دمای زیر ۲۰ و بالای ۹۰ درجه سانتی‌گراد قرار ندهید.
– بهتر است در هنکام استفاده از خمیر کلی به دور از نور مستقیم خورشید عملیات را انجام دهید.
– تا زمانیکه این خمیر تمام شود قابل استفاده است.
– قبل از اجرای نانو سرامیک ، واکس و پولیش بر روی بدنه خودرو بهتر است که از خمیر کلی برای از بین بردن ناخالصی‌ها استفاده نمایید.
– در هنگام استفاده از این محصول حتما در نظر داشته باشید که سطح باید مرطوب باشد. مرطوب بودن سطح می‌تواند از طریق استفاده از آب انجام شود.
– اگر در هنگام استفاده از این محصول خمیر به زمین افتاد به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. زیرا سنگریزه و خاکی که بر روی زمین قرار دارد را به خود جذب می‌کند و با استفاده از آن بر روی خودرو باعث می‌شود که خط بر روی بدنه ایجاد شود.

سوالات متداول در مورد خمیر کلی دیتیلینگ خودرو

  1. خمیر کلی خودرو چیست؟
    محصولی است که هر نوع آلودگی روی بدنه ماشین که با شستن از بین نمی‌رود را به راحتی پاک می‌کند.
  2. ساختار خمیر کلی خودرو به چه صورت است؟
    خمیر کلی شبیه ساختار خمیر بازی بچه ها است اما خمیر کلی حالت چسبندگی بالاتری دارد.
  3. انواع خمیر کلی خودرو چیست؟
    در حالت کلی انواع آن‌ها را می‌توان به سه دسته نرم ، متوسط و زبر تقسیم کرد.
  4. زمان مناسب استفاده از کلی بار خودرو چه موقعی است؟
    پیشنهاد می‌شود که دو بار در سال از آن برای از بین بردن آلودگی‌های مقاوم بر روی سطح استفاده کرد. اما باز هم این موضوع به طور کامل به نیاز و تصمیم شما بستگی دارد.
  5. آیا زنگ زدگی را هم می توان با استفاده از خمیر کلی خودرو از بین برد؟
    خیر ، خمیر کلی زنگ‌زدگی را از بین نمی‌برد.
  6. هر خمیر کلی خودرو برای چند بار قابل استفاده است؟
    در صورت نگهداری درست و اصولی از خمیر کلی تا زمانی که تمام شود می توانید استفاده کنید. ( حدود 200 خودرو )

پیشنهاد ویژه

همانطور که گفته شد برای از بین بردن ناخالصی‌های پدید آمده بر روی سطح می توان از خمیر کلی استفاده کرد. البته این موضوع به تصمیم شما بستگی دارد و هر زمان که آلودگی‌هایی از قبیل فضولات پرندگان ، لکه‌های آب ، رنگ ، سیمان و صمغ درختان روی ماشین وجود داشت. و به راحتی و با استفاده از مواد شوینده از بین نرفت می‌توانید از خمیر کلی خودرو استفاده کنید. مزیت اصلی استفاده از خمیر کلی در مقابل سنباده و پولیش عدم امکان خسارت به بدنه خودرو است. مزیت دیگر اقتصادی بودن این روش است و می توان از یک خمیر کلی برای تعداد زیادی ماشین استفاده کرد و در تعداد بالا بسیار ارزان تر از خرید سنباده است.
افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیتیلینگ و زیباسازی خودرو هستند پیشنهاد ما شرکت در کلاس آموزش دیتیلینگ خودرو است. شما عزیزان می تواند با شرکت در فقط یک دوره دیتیلینگ خودرو در زمینه ترمیم و احیا رنگ خودرو اطلاعات کاملی دریافت نمایید. آموزش دیتیلینگ ماشین شامل اجرای واکس و پولیش با دستگاه اوربیتال و روتاری ، اجرای سرامیک بدنه ، لیسه کشی و قلم گیری ، رفع سنگ خوردگی ، رفع آفتاب سوختگی رنگ ، رفع ماتی چراغ ها ، احیا رنگ ، صفرشویی و موتورشویی می باشد. در پایان دوره گواهینامه معتبر برای دریافت پروانه شغلی به کارآموزان اهدا می شود. همچنین امکان دریافت وام خوداشتغالی و مهاجرت نیز برای کارآموزان وجود دارد. به منظور اطلاع از زمان برگزاری کلاس و سایر مزایای کلاسهای آموزشگاه حرفه آموزان می توانید با تیم پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.